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THE EVOLUTION CONTINUES ----->(by factory-press release)

Important news for New EVO MY 2012, the displacement grows and the bike becomes easier to ride.

A constant evolution of the motorcycle, the chassis and engines, always developed to support expert and hobby riders. This is the approach followed by Beta to improve the version EVO 2012, which follow the great success of the EVO 2011 range and allow to remain at the top of the world’s Trial market.
The experience gained during the season and participation in major World competitions, has allowed further refinement of a motorcycle already reference of the category.
”Top of the range” EVO makes a further step by the 2T displacement grow from 290cc to 300cc. Also introduced were a series of changes designed to further improve performance, ergonomics and ease of maintenance.
From an aesthetic point of view the EVO MY2012 is aligned to the new Beta "family feeling", associating black frame with a bright red, very "Italian Style".
Donato Miglio, Factory Beta Trial Team Responsible, comments on the new EVO: "The new 300cc engine is probably the biggest evolution made since EVO birth. This is an entirely new engine, very similar to that used by Factory riders in the last year, very progressive and at the same time powerful and with a large reserve of torque. We believe we have made available for every rider the performances of a highly competitive bike, very easy to approach by hobby riders and highly competitive while using in the race. "



New Features
- New 300cc engine: the entire cylinder has been completely redesigned carrying the bore to 79mm and the displacement to 300cc. The piston has been redesigned in the profile and shape of the top, to improve combustion characteristics.
It was finally changed the profile of the combustion chamber to optimize engine behaviour and performances. These changes allow a significant increase in torque combined with a greater power at high engine speeds. This allows an improved ease of driving, most immediate and progressive reactions to throttle opening and easier management of the bike especially by hobby users.
At the same time, increased engine power allows performance improvement in competition. The power and torque curves graphically represent the different behaviour of the 290cc engine and the new 300cc.

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L’EVOLUZIONE CONTINUA

Importanti novità per le nuove EVO MY 2012, cresce la cilindrata e aumenta la facilità di guida.

Una costante evoluzione delle moto, nella ciclistica e nei motori, sempre orientata a favorire sia i piloti più esperti che gli amatori. E’ in quest’ottica che vanno inquadrate le migliorie delle EVO versione 2012, che fanno seguito al grande successo riscosso dalla gamma EVO nella scorsa stagione e che consentono di mantenersi al vertice del mondo del Trial.
L’esperienza maturata nel corso della stagione e la partecipazione alle più importanti competizioni Mondiali, ha permesso un ulteriore affinamento di una moto già riferimento della categoria.
Cresce la cilindrata del motore 2T da 290cc a 300cc, consentendo un salto di qualità notevole della moto “top di gamma”. Inoltre sono state introdotte una serie di evoluzioni tese a migliorare ulteriormente le prestazioni, l’ergonomia e la facilità di manutenzione. Da un punto di vista estetico la EVO MY2012 si allinea al nuovo “family feeling” Beta, associando il telaio nero ad un brillante rosso, molto “Italian Style”.
Donato Miglio, responsabile Beta Factory Trial Team, commenta così la nuova EVO: “il nuovo motore 300cc è probabilmente la più grande evoluzione fatta sulla EVO dalla sua nascita. Si tratta di un motore interamente nuovo, del tutto simile a quello portato in gara nell’ultimo anno dai piloti ufficiali, molto progressivo ma nello stesso tempo potente e con una grande riserva di coppia. Crediamo di aver reso disponibili per tutti le prestazioni di una moto da altissima competizione, molto facile nell’approccio dell’amatore e nel contempo molto competitiva nell’utilizzo in gara”.



Nuove caratteristiche EVO MY2012
- Nuovo motore 300cc: l’intero gruppo termico è stato completamente ri-progettato portando l’alesaggio a 79mm e la cilindrata a 300cc. Il pistone è stato ri-progettato nel profilo e nella forma del cielo per migliorare le caratteristiche di combustione.
È stato infine modificato il profilo della camera di combustione al fine di ottimizzare il funzionamento del motore.
Le modifiche introdotte, consentono un importante incremento di coppia unito ad una maggior potenza agli alti regimi. Questo si traduce in una maggior facilità di guida, reazioni più immediate e progressive all’apertura del gas e una gestione più facile della moto specialmente da parte di un’utenza meno specializzata. D’altro canto la maggior potenza del motore consente anche di migliorare le prestazioni .