..............................



..............................

02/12/10 - About the Rules in the new season ...

“Nothing will change in 2011, Too much changes in this season. After a first moment necessary to be arranged, the new rules worked properly and riders agreed to use them.”
“In order to simplify the things to the riders, in the European Championship we will adopt them too, so in the five event scheduled together, it does not make confusion”.


These are in short the main points in the two interviews we did in occasion of the first round of the X-Trial of Genova to Dave Willoughby , new Director of the CTR in the FIM and to Anders Minken, president of the Trial Commission inside the UEM.

So Trials has changed deeply in 2010. In worse or in better? After one year of constant presence on World and European fields, our opinion already expressed and published in the blog page (click here) remains the same. But it does not count. If really riders and factories think this is the best solution to solve the problems of Trials, we are extremely happy and we can’t wait to see very soon more riders in the world class and more people that practice this sport.

The other matter , about the luck of journalists in the World championship – for instance at the Trial of Nations, normally the press office was full and sometimes it was difficult to find space for working while this time Agnese and I could share with just one or two others the whole room– seems not to be under the jurisdiction of the CTR. Willoughby will try to arrange this break but TV rights, etc, are still dependent on the Marketing Department.

02/12/10-Sui Regolamenti della nuova stagione ...

“Non cambierà nulla nel 2011. Troppi cambiamenti in questa stagione. Dopo una prima fase di assestamento, le regole nuove hanno funzionato correttamente e i piloti sono d’accordo ad usarle.”
“Nell'ottica di semplificare le cose ai piloti, nel Campionato Europeo saranno anche adottate, cosi' negli eventi in cui si corre sia europeo che mondiale, non si genera confusione”.


Questo in breve il succo delle due interviste che abbiamo fatto in occasione del X-Trial di Genova a Dave Willoughby, nuovo Direttore della CTR nella FIM e Anders Minken, presidente della Commissione Trial nella UEM.

Quindi un cambiamento radicale del Trial nel 2010. In peggio o in meglio? Dopo un anno di presenza costante sui campi di gara sia dell'Europeo, sia del Mondiale, la nostra opinione, gia' espressa nella pagina del blog(clicca qui), rimane la stessa. Ma poco conta. Se veramente piloti e Case pensano che questa sia la soluzione migliore per risolvere i problemi del Trial , noi siamo immensamente felici e non vediamo l'ora di poter contare piu' piloti nella classe World e piu' persone che praticano il nostro sport.

L'altra patata bollente, la totale mancanza di giornalisti nel mondiale - ad esempio al Trial delle Nazioni, normalmente l'ufficio stampa e' sempre gremito al punto di non trovare facilmente posto, mentre l'ultima volta io ed Agnese dividevamo la stanza con uno o due altri giornalisti - sembra non sia di competenza della CTR. Willoughby cercherà di mediare per sistemare questa frattura, ma i diritti TV, etc, dipendono sempre dal Dipartimento Marketing.

-----------------------------------------------------------------------

A sx Anders Minken, a dx Dave Willoughby